National Repository of Grey Literature 19 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (referee) ; Drahanský, Martin (advisor)
V posledním desetiletí došlo ke zvýšení zájmu o užití 3D dat k biometrické identifikaci osob. Možná vůbec největší výzkum proběhl v oblasti 3D rozpoznávání podle obličeje, přičemž je v současné době dostupných vícero komerčních zařízení. V oblastni rozpoznávání podle 3D geometrie ruky byl v minulých letech proveden určitý výzkum jehož výsledkem však nebylo žádné komerční zařízení. Nezávisle na tomto výzkumu se v posledních letech velmi rozšířil trh s cenově dostupnými 3D sensory, což potenciálně umožňuje jejich nasazení v mnoha typech biometrických systémů. Hlavním cílem této práce je vytvořit funkční vzorek bezdotykového systému pro rozpoznávání osob podle 3D geometrie ruky, který bude používat novou levnou kameru RealSense 3D vyvíjenou v současné době firmou Intel. Jedním z problémů při použití RealSense kamery je její velmi malý form factor, který je příčinou nižší kvality výsledných snímků v porovnání s velmi drahými alternativami, které byly použity v již dříve zmíněném výzkumu 3D biometrických systémů. Práce se snaží analyzovat robustnost různých 2D a 3D příznaků a vyzkoušet několik různých přístupů k jejich fúzi. Rovněž je vyhodnocena výkonnost výsledného systému, kde je ukázáno, že navržené řešení dosahuje výsledků porovnatelných se state-of-the-art. 
Reconstruction of Human Hand Surface for the Purpose of Biometric Recognition of Persons
Svoboda, Jan ; Drahanský, Martin (referee) ; Dluhoš, Ondřej (advisor)
The goal of this work is to create a device and design an algorithm for the recostruction of human hand surface for the purpose of biometric recognition of persons. First of all existing approaches to human hand surface reconstruction are introduced. Subsequently the theoretical base of the methods used in the solution is shown. Also, the device con- struction is presented in more detail to the reader. After that the reconstruction algorithm implementation is described. In the end, experiments and results are presented.
Numerical Methods of Image Processing for Object Surface Reconstruction by Means of Confocal Microscope
Adámková, Barbora ; Martišek, Dalibor (referee) ; Štarha, Pavel (advisor)
The Diploma thesis deals with object surface reconstruction by means of confocal microscope. It includes part of mathematical theory which is associated with this problem. The mathematical algorithm of the object surface reconstruction is illustrated. This Diploma thesis result is the application development for this reconstruction. The thesis also include the results of specific object.
Surface Reconstruction from Point Clouds
Knot, Stanislav ; Beran, Vítězslav (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
This diploma thesis deals with the processing of point clouds captured by the Kinect sensor from single position. As part of this thesis an application was designed, which is able to register and reconstruct surface using selected methods. The registration of overlapping frames is based on computation of key points and their FPFH histograms from which the estimation of correspondence is computed. This estimation is then refined and redundant point filtering is performed. Surface is reconstructed from the registered and modified point cloud using Greedy Projection Triangulation. All computations are performed offline. The output of this application is textured polygonial model and an image for texture creation. With assumption of correctly set parameters the results are in a good quality for creation of virtual tours and visualization.
Optical measurement of edema of limb
Šeptun, Roman ; Chmelík, Jiří (referee) ; Harabiš, Vratislav (advisor)
This thesis deals with methods of edema measuring. In my work, I designed hardware and software solutions for a device reconstructing surface of the limb part. Purpose of my work is evaluating discussing possibilities of this device. For making 3D reconstruction of scene from 2D images I made reconstruction program. For acquisition of images a device controlled by Arduino platform was constructed, the whole device is realized in program language Matlab. In the end of the thesis is described, how to improve the device for using in real conditions.
Surface Reconstruction from Point Clouds
Jarůšek, Tomáš ; Zemčík, Pavel (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
Surface reconstruction from point clouds represents very modern and widespreadly used method for digitalization of real surfaces. The main focus of this work is on a comparison of several algorithms (Poisson surface reconstruction, Ball Pivoting Algorithm, Fourier surface reconstruction, Wavelet surface reconstruction and Multi-level Partition of Unity implicits) that reconstruct original surface in a form of triangle mesh from an oriented point cloud. Every algorithm was used in a series of tests on both real and synthetic datasets which were also modified to suit more complicated experiments. The following evaluation is done in various  categories. The results are evaluated both visualy and with calculated measures (such as Hausdorff distance). Together these experiments depict a detailed analysis of the state of surface reconstruction algorithms. Our experimets show that the selection of optimal algorithm depends on a  concrete task. Overall Possion surface reconstruction and Fourier surface reconstruction provide the best results.
Optical measurement of edema of limb
Šeptun, Roman ; Chmelík, Jiří (referee) ; Harabiš, Vratislav (advisor)
This thesis deals with methods of edema measuring. In my work, I designed hardware and software solutions for a device reconstructing surface of the limb part. Purpose of my work is evaluating a discussing possibilities of this device. For making 3D reconstruction of scene from 2D images I chose reconstruction method Structure from motion. For acquisition of 2D images a device controlled by Arduino platform was constructed, the whole device is realized in program language Matlab. In the end of the thesis is described, how to improve the device for using in real conditions.
Surface Reconstruction from Point Clouds
Horák, Jan ; Španěl, Michal (referee) ; Hulík, Rostislav (advisor)
This thesis deals with the reconstruction of the surface from point clouds. It describes the design, implementation and tests of method based on the detection of planes and Delaunay triangulation. The application allows to reconstruct the surface in the form of a triangle mesh.
System for Recognition of 3D Hand Geometry
Svoboda, Jan ; Mráček, Štěpán (referee) ; Drahanský, Martin (advisor)
V posledním desetiletí došlo ke zvýšení zájmu o užití 3D dat k biometrické identifikaci osob. Možná vůbec největší výzkum proběhl v oblasti 3D rozpoznávání podle obličeje, přičemž je v současné době dostupných vícero komerčních zařízení. V oblastni rozpoznávání podle 3D geometrie ruky byl v minulých letech proveden určitý výzkum jehož výsledkem však nebylo žádné komerční zařízení. Nezávisle na tomto výzkumu se v posledních letech velmi rozšířil trh s cenově dostupnými 3D sensory, což potenciálně umožňuje jejich nasazení v mnoha typech biometrických systémů. Hlavním cílem této práce je vytvořit funkční vzorek bezdotykového systému pro rozpoznávání osob podle 3D geometrie ruky, který bude používat novou levnou kameru RealSense 3D vyvíjenou v současné době firmou Intel. Jedním z problémů při použití RealSense kamery je její velmi malý form factor, který je příčinou nižší kvality výsledných snímků v porovnání s velmi drahými alternativami, které byly použity v již dříve zmíněném výzkumu 3D biometrických systémů. Práce se snaží analyzovat robustnost různých 2D a 3D příznaků a vyzkoušet několik různých přístupů k jejich fúzi. Rovněž je vyhodnocena výkonnost výsledného systému, kde je ukázáno, že navržené řešení dosahuje výsledků porovnatelných se state-of-the-art. 
Surface Reconstruction from Point Clouds
Jarůšek, Tomáš ; Zemčík, Pavel (referee) ; Španěl, Michal (advisor)
Surface reconstruction from point clouds represents very modern and widespreadly used method for digitalization of real surfaces. The main focus of this work is on a comparison of several algorithms (Poisson surface reconstruction, Ball Pivoting Algorithm, Fourier surface reconstruction, Wavelet surface reconstruction and Multi-level Partition of Unity implicits) that reconstruct original surface in a form of triangle mesh from an oriented point cloud. Every algorithm was used in a series of tests on both real and synthetic datasets which were also modified to suit more complicated experiments. The following evaluation is done in various  categories. The results are evaluated both visualy and with calculated measures (such as Hausdorff distance). Together these experiments depict a detailed analysis of the state of surface reconstruction algorithms. Our experimets show that the selection of optimal algorithm depends on a  concrete task. Overall Possion surface reconstruction and Fourier surface reconstruction provide the best results.

National Repository of Grey Literature : 19 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Subscribe to the RSS feed.